Corona-virussen

Coronavirus – sådan er du stillet?

Status lige nu: Rejsevejledningen er nu lempet til rejser til Frankrig

Hvilke rejser gennemføres?
Vi gennemfører alle rejser, så længe Frankrig er grøn eller gul i Udenrigsministeriets rejsevejledning.  Hvis Frankrig er rød eller orange tre dage før afrejse, aflyser vi rejsen automatisk, og refunderer hele det indbetalte beløb indenfor 14 dage.

Hvad hvis rejsevejledningen ændrer sig mens jeg er afsted?
Hvis rejsevejledningen ændrer sig til rød mens du er afsted, sørger vi for at alle bliver evakueret på vores regning. Derudover refunderer vi også de ubenyttede feriedage. Ændres rejsevejledningen til orange, stopper vi med udrejse for gæster, som ikke er påbegyndt deres rejse, men vi evakuerer kun, hvis der er risiko for at vi ikke kan hjemrejse med det planlagte fly.

Forholdsregler i lufthavnen
I både de danske og franske lufthavne skal man holde afstand og bære mundbind fra man ankommer til afrejse terminalen til man forlader ankomstterminalen. Godkendte mundbind kan købes i lufthavnene.

Forholdsregler under flyrejsen
Ved ombordstigning, under selve flyvningen og når man forlader flyvemaskinen igen, skal man således bære mundbind. Ombordstigning sker hos de fleste flyselskaber i små grupper, så man undgår at komme i kontakt med de andre passagerer. Nogle flyselskaber tillader at man må tage mundbindet af, når man sidder på sin plads, andre gør ikke.

Forholdsregler på rejsemålet
På transferbussen mellem lufthavnen og hotellet, er der krav om at man skal sidde på samme plads under hele turen. Ved indstigning fylder vi bussen op bagfra, og ved udstigning, er det gæsterne på de forreste pladser, der stiger ud først. Afhængig af de lokale myndigheder, kan der desuden være krav om mundbind. Du skal selv medbringe mundbind. Under opholdet vil der være lokale afstandskrav, der skal overholdes.

Der skal bæres mundbind i butikker samt ved besøg på nogle seværdigheder.

Vi henstiller til, god håndhygiejne og generel omtanke omkring afstand.

Generelt om information fra danske myndigheder
Vi anbefaler at du selv holder dig orienteret og opdateret. Det kan du gøre via UdenrigsministerietSundhedsstyrelsen og WHO.

Hvad hvis der sker noget på min rejse?
Vi har som udbyder af en pakkerejse både omsorgs- og informationspligt. Det betyder i praksis, at vi er ansvarlige for at gennemføre rejsen i den aftalte kvalitet, og i det omfang at dette ikke er muligt – f.eks. på grund af Coronavirus og deraf følgende krav fra lokale myndigheder – ansvarlige for at holde vores gæster informerede og desuden assistere vores gæster i forhold til at arrangere hjemtransport etc.

Bliver rejsen afbrudt af os, for eksempel på grund af nye sygdomsudbrud, har den rejsende krav på at få kompensation for de ubenyttede feriedage.

Hvad hvis jeg kommer i ufrivillig karantæne på rejsemålet?
Vi anbefaler, at man tegner en rejseforsikring, der dækker en eventuel krævet karantæne, sygdom, hjemtransport samt de ødelagte feriedage.

Hvem er ansvarlig for mine ekstra udgifter?
Ved force majeure er TourCathare stadig ansvarlig for flyforsinkelser på udrejsen, og andre afvigelser, der væsentligt forringer pakkerejsens værdi, og vi er forpligtet til at kompensere i sådanne situationer i form af forholdsvis nedslag i rejsens pris. Men ved force majeure er vi ikke ansvarlige for de dine meromkostninger, f.eks. ekstra udgifter til parkering. Det samme gælder i tilfælde af Coronavirus og karantæne m.v.

Status
Opdateret 21/07/20, 20.38

Comments are closed.